Kapitel 6. Nytt

Tiden gick för fort och vi stod utanför hennes grind.

”Hör av dig när du kommit hem, och du kan ringa om du vill prata på vägen.” Jag tror att hon kollade på mig, men jag kollade bara ner i marken. Jag kollade upp in i hennes ögon. ”Okej” Svarade jag. Vi kramades och sedan bad hon mig vara försiktig. Hela vägen hem försökte jag att inte tänka på vad hon sa, men det var lönlöst. Hon kanske inte kände något för någon just nu. Hur som helst så tänker jag inte ge upp i första taget.

När jag kom hem väckte jag min pappa för att han skulle veta att jag kommit hem och sedan gick jag och la mej i min säng. Jag tog fram telefonen och skickade ett sms till Melanie att jag var hemma.

Bra, sov gott! :) Skrev hon, och det gjorde jag.


Dagen efter jag träffade Josh Och hans kompisar på stranden vaknade jag klockan tolv. Usch, tänkte jag för mig själv. Jag hatar att vakna så sent på dagen. Dessutom har jag svårt för att somna när jag sover så länge på dagarna.

Jag gick upp och gjorde frukost.

”God morgon” Hörde jag Mamma säga bakom mig. Jag vände mig om och kunde se henne sitta i soffan med en tidning.

”God morgon” Svarade jag trött.

”Var det trevlig igår?” Frågade hon mig. Jag var så trött att jag var tvungen att tänka en liten stund.

”Ja det var det” Svarade jag till sist. ”Vi grillade och badade, det var riktigt mysigt.” Hon log.

”Vad bra” Sa hon.

”Juste” Sa jag när jag kom på att Krystsal hade kommit förbi igår. ”En granne hälsade på igår, eller vi pratade lite… Hursomhelst, Hon heter Krystal Davids. Jag skulle hälsa.”

”Jaha vad trevligt.” Svarade hon och försvann in i tidningsvärlden. Jag tog med mig en macka upp till mitt rum och spelade lite piano. Efter ett tag blev jag avbruten av att min telefon plingade till.

 

Det var från Victoria som jag träffade igår.

Hej Melanie! Jag tänkte dra till centrum och shoppa lite, vill du följa med? :)

Jag svarade att jag gärna ville det. Min garderob behövs verkligen fyllas på.

Jag sminkade mig lätt med svart eyeliner, mascara och lite rouge. Sedan tog jag på mig ett par vita hotpants eftersom att det var varmt idag, ett vitt linne och en ljusblå skjorta, och ett grått skärp. Jag smsade Victoria Och sedan åkte jag och träffade henne inne i centrum.

 

”Hej!” Sa hon glatt när hon såg mig. Vi kramades och sedan gick vi runt i affärerna.

Efter två timmars klädprovande, hade jag hittat ett par blåa pumps, en lila klänning och tre par söta trosor. Alla i olika färger, rosa, blå, och lila de var tunna med blommönster. Klockan var redan tre så vi bestämde oss för att fika på Starbucks som fanns där. Jag köpte en macka  och en latte, och Victoria köpte en sallad och en latte.

”Vad tyckte du om igår?” Frågade Victoria mig efter att vi pratat en stund.

”Det var trevligt, alla var jätte roliga att vara med.” Sa jag och log.

”Någon snygg kille kanske…?” Frågade hon oskuldsfullt.

”Varför vill alla veta det?” Frågade jag henne. ”Och nej.” Lade jag snabbt till.

”vilka ’alla’” Frågade hon nyfiket.

”Okej inte alls alla, men du och Josh hittills.” sa jag och kollade ner i min latte.

”Josh?” Frågade hon förvånat. ”Åh…” Sa hon förståendes, fast jag inte förstod vad hon menade med det.

”Vadå ’Åh’?” Frågade förvirrat.

”Never mind…” Sa hon mystiskt. ”Så ingen som verkar intressant?” frågade hon mig igen. Jag skadade på huvudet. ”Nope” Sa jag.

”Det var ju synd för de som verkar intresserade i dig.” Sa hon, mystiskt igen. Jag rynkade ögonbrynen.

”Va? Hur vet du det? Vilka då? Vem har sagt det?” Sa jag utan att låta henne hinna svara på någon av mina frågor.

”för det första så tror jag att bland annat att Alex har en liten crush på dig, han försökte verkligen att vara med dig så mycket som möjligt igår.” Sa hon.

”Jaha, jag trodde bara att han var sån. Väldigt social menar jag.” Sa jag. Hon Ignorerade mig.

”För det andra” Fortsatte hon ”Så har ingen sagt något, men jag har känt dom rätt så länge.”

”Vilka mer ’har en crush på mig’” Sa jag oseriöst.

”Det lär du få veta förr eller senare” Sa hon och blinkade till mig. Vi pratade inget mer om det sen, utan åkte hem efter att vi hade ätit klart och pratat ett tag.

 

Victoria Var super trevlig och snäll, och det hade visat sig att vi hade rätt på mycket gemensamt. Hon Var tydligen en sångerska, och jag lovade henne att lyssna på hennes låtar när jag kom hem.

Jag var hemma när klockan nästan var fem. Mamma hade börjat med middagen redan, men det var tur för jag hade blivit hungrig igen.

Jag hjälpte henne med maten, åt och sedan gick jag och lade mig tidigt och läste en bok.

Efter ett tag plingade min telefon igen…

 


 

Va tycker ni? :D

Kommentera! Och skriv gärna förslag på vad som kan hända, brist på fantasi atm :(

Jag kommer att resa bort men har tidstinställda inlägg så att novellen inte dör :) dock kommer det inte bli så många inlägg nästa vecka efttersom att jag inte skrivit klart så mycket! Hoppas ni har det bra medans jag är borta! :D

tyvärr måste ni vänta ett tag tills kapitel 7, och kapitel 8 har jag inte skrivit än, vi får se hur det blir :)


Kommentarer
Postat av: mahtab

jag tycker att det var jätte bra!<3

vet inte riktigt vad jag vill ska hända men det skulle vara kul om det typ kom någon viktig händelse, asså att det typ blev någon olycka elr att det händer något med josh elr henne;)



sv: synd att du inte har fler besökare än så!

din blogg är faktist värd mer!<3



längtar tills nästa kapitel!<33 kram

2011-07-16 @ 17:06:25
URL: http://matiib.blogg.se/
Postat av: Victoria Eklund

Sv: ja visst är den:)

2011-07-16 @ 22:42:41
URL: http://victoriaeklund.blogg.se/
Postat av: elsi

jag tycker din novell är grym! hur många läsare har du??? :)

2011-07-18 @ 13:29:20
URL: http://elsaannakristina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0