kapitel 12. kalas

Vi gick hem och Pontus började städa i sitt rum.

”Jag har köpt en spel som jag tror att han kan gilla.” Sa mamma när han var utom hörhåll. ”Och lite saker tills när skolan börjar.” la hon till.

”Perfekt.” sa jag och började också att städa i mitt rum. Det slutade med att jag tog fram min telefon och skrev till Josh.

Hur går det med inspelningen? <3 som tidigare fick jag inte svar förens senare på kvällen.

Bra, det är jätte roligt här, men jag saknar er där hemma! <3

Vi saknar dig också <3 svarade jag.

Han hade inte varit borta länge alls, men det kändes redan som en evighet.

 

 

Det var bara jag och mamma som firade Pontus på hans födelsedag, men han var superglad ändå. Vi gick upp tidigt och bakade en tårta som vi gav honom på sängen. Han sov såklart inte, men han låtsades. Mamma hade slagit in spelet som han fick öppna på sängen.

”Yee!” Sa han och hela hans ansikte lyste upp när han öppnade paketet. ”Hur visste du att jag ville ha Call of duty!?”

”Jag känner väl min egen bror.” Sa jag och blinkade. ”Du får en till present senare idag.” Sa jag och  tänkte på den lilla kattungen som snart skulle bo med oss. Jag och Pontus spelade det nya spelet han fått och det var otroligt roligt, dock var jag mycket sämre än honom. Hela dagen gick fort och till middagen hade mamma lagt katten i en kattbur med en liten rosett på. Hela Pontus ansikte sken upp när han såg den lilla katten och släppte genast ut honom ur buren.

”Vad heter han?” Frågade Pontus mig med ett stort leende på läpparna.

”Frankie.” Sa jag ”Men vill du så kan du ju döpa om honom.”

”Han passar att heta Frankie.” Svarade han och lekte med den glada katten.

 

Mamma hade även en till överraskning. Efter middagen sa hon åt oss att gå ut på baksidan. Trädgården såg ut som vanligt. Det enda vi hade hunnit med var att ställa ut ett bort och lite stolar, men nu fanns det även en gunga i vårt äppelträd.

”Woho!” Ropade jag och kramade mamma. ”Grymt mamma!”

Pontus sprang fram och satte sig i gungan. Det var ett tag sedan jag hade sett honom så glad. Vi gick in snabbt eftersom det började bli lite kyligt. På kvällen kollade jag och Pontus på hans favoritfilm, lila kycklingen, som jag också tyckte om. Det var en av mina favorit disneyfilmer och hade nog alltid varit det. Han somnade till filmen så mamma fick bära upp honom till hans rum. Även jag gick och la mig.

 

Johanna kommer imorgon vid lunch. Jag var så hyper för jag saknade henne så mycket! Jag hade redan förberett massa saker och funderade på vad vi skulle göra här. Det fanns ju ett tivoli, men ingen av oss är jätte galna i sånt. Hon mår bara illa av allting. Dagen gick hur långsamt som helst, och sedan när jag la mig i sängen kunde jag inte sova. Till slut smsade jag Josh.

Är du vaken? <3

Han svarade snabbt. Japp, kan inte sova… <3

Jag ringde honom och han svarade lika snabbt nu. Vi pratade om lite saker som hade hänt honom på inspelningen och vad som hade hänt här hemma.

”Jag börjar bli rätt så trött nu…” Sa jag och försökte hålla ögonen öppna efter att vi pratat länge och väl.

”Jag med.” Sa han och det hördes. ”Vi kan ju höras senare. Jag saknar dig.”

”Jag saknar dig också.” sa jag och sedan somnade jag.


Jaa, det blev inte så långt men det är ju bättre än inget :) Hoppas att ni tyckte om det iallafall :)
Jag ska försöka att skriva lite snabbare ;)


Kommentarer
Postat av: mahtab

tack!<3 när kommer nästa kaptel?

2011-09-29 @ 16:43:14
URL: http://matiib.blogg.se/
Postat av: elsa

Måste bara säga att du är grym på att skriva! & att jag längtar till nästa kapitel, hope it comes soon :D

2011-09-30 @ 23:10:17
URL: http://elsaannakristina.blogg.se/
Postat av: Jossan

Ja visst är den! :D

Alltid lika roligt att läsa de nya kapitlen! :D

2011-10-02 @ 18:14:14
URL: http://josefinemmamaria.blogg.se/
Postat av: Johanna

Tacktack :)

2011-10-03 @ 15:52:15
URL: http://johaannajohaansson.blogg.se/
Postat av: Fanny -Mina val, mina problem

sv; Hehem jaa :s

2011-10-03 @ 19:54:30
URL: http://sskyttefanny.blogg.se/
Postat av: mahtab

längtar till nästa kapitel kommer!<3

2011-10-14 @ 15:45:17
URL: http://matiib.blogg.se/
Postat av: almsi

när kommer nästa kapitel? ??? love your storiiiiii

2011-10-29 @ 12:31:55
Postat av: Emma

när kommer nästa kapitel ??? love your storiiiiiiiiiii<3

2012-09-22 @ 16:45:44
Postat av: Anonym

Superbra!!!

2012-11-24 @ 22:32:09
Postat av: Anonym

Superbra!!!

2012-11-24 @ 22:33:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0