Kapitel 7. Nöjesfältet

Victoria Var super trevlig och snäll, och det hade visat sig att vi hade rätt på mycket gemensamt. Hon Var tydligen en sångerska, och jag lovade henne att lyssna på hennes låtar när jag kom hem.

Jag var hemma när klockan nästan var fem. Mamma hade börjat med middagen redan, men det var tur för jag hade blivit hungrig igen.

Jag hjälpte henne med maten, åt och sedan gick jag och lade mig tidigt och läste en bok.

Efter ett tag plingade min telefon igen…





Det var från Josh.

Jag, Avan och Tricia tänkte åka till Nöjesfältet imorgon, vill du följa med? :)

Gärna! Svarade jag. Sedan somnade jag.

Jag vaknade på morgonen och tog en dusch. Sedan satte jag på mig svarta trasiga jeans och grå Guns ’N Roses-tröja, och sminkade mig med tunn svart eyeliner och mascara.

Jag Ringde Josh som sa att de skulle hämta upp mig klockan tolv, vilket innebar att jag hade en timme på mig att äta. Perfekt. Jag gjorde en pasta sallad med massa gott i som jag njöt av. Några minuter innan tolv plingade det på dörren, och där stod alla tre.

Jag lämnade en lapp på kylskåpet åt mamma som fortfarande inte hade vaknat, och sedan sa jag hejdå till Pontus.

 

Vi pratade hela vägen, det tog mindre än en timme att åka dit. Jag förväntade mig inte så mycket, men helt fel var det inte. Det var mindre än Grönalund i Stockholm, men det fanns karuseller och bergochdalbanor.

”Vi måste börja att åka det läskigaste så att vi vågar åka allt annat sen” Sa Avan och de andra nickade instämmande.

”Det är en sak som ni kanske borde veta först…” Sa jag långsamt. Alla kollade frågande på mig. ”Jag är höjdrädd och det finns inget ni kan göra åt det.” Sa jag bestämt för ingen skulle minsann lura upp mig i en läskig bergochdalbana.

Avan och Tricia suckade högt och Josh skakade bara på huvudet sedan log alla.

”Vi får väl se hur det kommer att gå med det, på ett eller annat sätt ska jag minsann få upp dig i någon bergochdalbana!” lovade Josh mig.

 

Vi gick till en Bergochdalbana som var sjukt hög! I alla fall så tyckte jag det. Jag väntade medans de andra åkte. Jag fick lite dåligt samvete när en av de var tvungna att sitta själv men det gick över när jag tänkte på den höga höjden.

När det kom tillbaka skrattade de allihopa och sa om och om igen vad jag missade. Inte för att jag tyckte det. Tiden bokstavligt talat flög iväg och snart var vi alla hungriga så vi åt hamburgare.

”Så,” Sa Tricia och kollade på mig. ”Vad vill du åka då? Om du inte vill åka något av det roliga det vill säga.” Sa hon retandes.

”Finns det inte typ.. Radiobilar eller… I Stockholm så fanns det en attraktion som hette ’kärlekstunneln’.  Den var lite dryg men man åkte i en båt och kollade på tomtar och troll typ.” Sa jag, men det fanns ingen kärlekstunnel här, dock så fanns det Radiobilar som vi åkte efter att alla hade ätit klart.

 

Ibland väntade någon med mig så att jag inte skulle vara själv, men det gjorde mig inget. Vi spelade bort massa pengar också. Efter många försök att Kasta bollar på burkar så vann Avan en Nalle som han gav till Tricia. Jag vann en nyckelring som jag gav till en flicka som spelade samtidigt som mig men som inte vann. De pengarna skulle jag ha spenderat bättre av att ge henne den att själv ha en nyckelring som jag förmodligen skulle kasta.

 

Klockan var elva när vi åkte hem. Även fast jag inte hade åkt så mycket så hade det varit en jätte trevlig dag. Jag kände mig väldigt välkommen här och det gladde mig. På väg hem skrattade vi jätte mycket för att vi var så trötta och sa konstiga saker. Mitt i alltihopa kom jag på att jag skulle lyssna på en låt av Victoria Justice.

”Vilken låt som Victoria sjunger är bäst? Jag lovade henne att lyssna på hennes låtar.” frågade jag medans jag tog upp min iPhone. Den första låten som kom upp var ’Freak the freak out’ så jag kollade på musikvideon och helt plötsligt såg jag Avan dansa i videon.

”Där är ju du!” Sa jag glatt när jag såg honom och då började de skratta, jag tror att de höll inne skrattet så mycket det kunde, eftersom att jag var så övertrött så var min rektion till allting överdrivet.

”Vad tyckte du om den då?” Frågade Josh Mig när låten var slut.

”Hmm…” Sa jag och funderade några sekunder. ”Den var faktiskt bra, men det är ju inte min musiksmak. Och så var det roligt att se Avan dansa.” Sa jag och började nästan skratta. ”Du dansade bra! Missförstå mig inte nu bara.”  sa jag och Avan tackade lite halvt på skämt.

”Så du tyckte inte om låten?” Frågade Josh mig igen.

”Joho, bara det att det inte är min smak! Mitt favorit band är Guns N’ Roses," sa jag och gjorde en gest mot min tröja. "och favorit artiskt är Lykke Li, och det är typ sån musik jag lyssnar på.”

 

Resan hem gick för fort. Jag och Josh åkte en väg och Avan och Tricia åkte en annan.

”Tricia och Avan är rätt så söta tillsammans, tycker du inte de?” Frågade jag Josh när de var bortom hörhåll.

”Jo. Jag är glad för hans skull, hans förra flickvän var faktisk helt galen!” förklarade han.

”Vadå galen?” En bild av en tjej med saliv droppande från munnen och med rufsigt hår kom upp i mitt huvud.

”Hon behandlade honom som om hon ägde honom, och sedan när han gjorde slut så hotade hon med självmord och stalkade honom överallt. Stackare. Hon slutade efter ett tag som tur var.”

”Men hon tog inte livet av sig?” Frågade jag lite smått orolig.

”Nej, nej.” Försäkrade sig Josh mig.

Vi kom fram till mig innan honom som vanligt.

”Hör av dig direkt när du kommit hem och ring på vägen om du blir förföljd av obehagliga typer.” Sa jag till honom. ”Fast det kanske är bättre om du ringer polisen än om du ringer mig…” Sa jag fundersamt. ”Hur som helst så kan du ringa. Mitt i natten om det tar så lång tid att komma hem.”

Han log och skakade på huvudet.

”Visst” Sa ha och kramade mig, sedan gick han iväg. Efter ett tag fick jag ett sms, från Josh.

Nu är jag hemma så du kan slappna av ;) skrev han.

Bra! Sov som en Marshmallow :D Skrev jag och fick som svar; Haha god natt <3



 

Bortrest! Men kommentera vad ni tyckte! :D

det blev ett långt inlägg, bra va? :)


Kommentarer
Postat av: Karoline

Åh va braa!! :D

2011-07-18 @ 16:21:44
URL: http://aboutvampires.blogg.se/
Postat av: e-

jättebra !

2011-07-18 @ 16:45:46
URL: http://kanslorochtankar.webblogg.se/
Postat av: Frida

Sv: Har inte läst hela, men du har sannerligen talang för att skriva, keep going!

2011-07-18 @ 18:07:17
URL: http://frifa.blogg.se/
Postat av: Nalle

Du är SÅ duktig. Kollar varige dag om du har komenterat kapitel 8 på min blogg! Twilight Love you know.. <33

Jag skulle bara bli så himmla glad om du läste lite av min blogg mer! :D

2011-07-21 @ 18:26:06
URL: http://twilightlovenalle.blogspot.com
Postat av: mahtab

älskar din blogg!<3 hoppas att nästa kapitel kommer snart:)

2011-07-23 @ 15:11:21
URL: http://matiib.blogg.se/
Postat av: mahtab

har en frågestund på min blogg nu så ställ gärna några frågor!<3

2011-07-24 @ 13:12:20
URL: http://matiib.blogg.se/
Postat av: - bbella || 120611 ::

sv:

hihi tack tack (: din är oxå jättefin ! älskar lila btw haha

2011-07-24 @ 20:16:35
URL: http://bellahuuynh.blogg.se/
Postat av: Karoline

sv: Nej jag tycker inte heller det faktiskt x)

2011-07-25 @ 11:43:57
URL: http://aboutvampires.blogg.se/
Postat av: Niles

Hallojsan! Allt bra med dig?

2011-07-25 @ 12:45:53
URL: http://dirtyhome.blogg.se/
Postat av: Linnea

Jo blått hår är ganska sött! :)

2011-07-25 @ 21:54:14
URL: http://storyofdieana.blogg.se/
Postat av: camelia karova

Sv: Ja riktigt mysigt faktiskt.

Snygg blogg förresten!! :D

2011-07-26 @ 01:02:54
URL: http://karova.blogg.se/
Postat av: ellensofia

sv: tack :D

2011-07-26 @ 07:01:59
URL: http://ellensofiasahlberg.blogg.se/
Postat av: Louice

sv: hej, tack så mkt:)

2011-07-26 @ 09:22:10
URL: http://sundqvistlouice.blogg.se/
Postat av: Niles

Sv: Sorry hade gått och lagt mig då jag fick din kommentar :) Men det e bra med mig :)

2011-07-26 @ 15:37:35
URL: http://dirtyhome.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0